musicandlyrix

One Direction, Friends Arena

Musik, Resor, }

Jag har även varit i sväng i vår Hufvudstad. Det var nog den mest spontana resan jag gjort.
Sofia smsade och frågade om jag ville hänga med på One Directions konsert på friends arena, och mindre än två dygn senare så stod jag där i vimlet.

Vi sov över hos min morbror som bor i Nacka. När vi möttes upp fick vi en guidad tur på Finansdepartementet och var på deras lunchterass och såg ut över halva Stockholm

Tony bjöd oss även på lunch på Slingerbulten i Gamlastan

Innan konserten var vi runt lite grann. Blev bl.a utskällda av en gubbe som mer eller mindre såg död ut, men han kläckte ur sig att man inte får snacka bakom ryggen på folk. Detta för att vi gick en bit bakom honom på stan. Vi fattade ingenting, flabbade åt honom och gick vidare.

Vi köpte även lite jordgubbar och fick ner 40:- lådan till 20:- plus två kramar. Haha.

Sen var det konsert.

Jag har alltså sett ett av de största banden live. Är inget större fan av dessa killarna, medelmåttigt sådär, men det var riktigt kul att se dom ändå!

Konsertens sämsta var alla idiotiska fjortisar som skrek så högt att jag knappt hörde så mycket ändå. Förstår inte grejen. Jag var där för musiken, de andra för att se och skrika på ögongodiset. I tid och otid.

Jag stod bredvid en liten tjej på va 11-12 år som inte såg någonting. Innan jag hade henne på axlarna vill säga. Hade henne där alltsomallt kanske hälften av konserten och det var så underbart kul att göra hennes kväll. Hennes mamma var så glad att hon klappade mig på kinden haha, och tjejen gav mig världens kram efteråt. Kul!

Tackar Sofia för en riktigt kul helg i Stockholm! Kommer inte glömmas!

(GoProbild)

Summerburst 14

Musik, }

Bilder från Summerburst. (Sent ute med bilderna, men bättre sent än aldrig)

Fyra pers på varandras axlar. Har aldrig sett någon i sån smärta som killen näst längst upp.. Och då hade han det ju näst enklast..

I väntan

Alltiallo, }

Just nu väntar jag på två saker.

1. Mitt nya pass.

2. Min nya GoPro Hero 3+ Black Edition Action Camera.

Mitt pass är färdigt och ligger och väntar inne i polishuset. Dock är det ju Sveriges nationaldag idag så det var tydligen stängt.

Igår klickade jag hem en sånhär

Till den köpte jag ett headstrap och ett cheststrap

Pirr

Resor, }

Det är 137 dagar kvar.

137 dagar som kommer gå så sjukt fort. Men vad är det jag räknar ner till? Jo, jag och Molly ska till Australien. VI SKA TILL AUSTRALIEN!

Den 26 februari i år skrev jag i min blogg ett ganska jobbigt inlägg. Det var tunga tider och det enda jag gjorde var att tugga mig sakta genom livet, men det kändes inte som jag kom framåt. Jag hade hamnat på en andra reservplats till SMO-utbildningen och jag fick inget nytt jobb även fast jag sökte hur många som helst kändes det som.

Inlägget som jag skrev såg ut såhär:

Det finns så mycket som jag egentligen skulle vilja göra. Egentligen.

Egentligen vill jag också ut och resa. Egentligen vill jag också gå vilse på ett ställe där jag aldrig varit. Egentligen vill jag också bara lämna Sverige för en lite längre tid. Egentligen.

Men problemet är att jag inte vill göra det ensam.

Jag kan inte uppleva något på egen fot. Jag behöver någon att skratta med.

Saken är att jag egentligen kan, men jag vågar inte, och jag vet inte riktigt vart jag ska. Jag har alltid velat åka till Australien, men det får nog bli senare. Skit också.

Inte långt efteråt, nej närmare bestämt den 6 mars vaknade jag upp på morgonen och trodde att det var vilken morgon som helst. Men det var det inte. Här är början på det som händer om 137 dagar.

Tidigare i vintras hade vi småfunderat lite på att göra en variant av backpacking/tågluff i östra Europa. Dock försvann den planen i takt med att Putin började med sina ideér.

Men så kom detta. Och från den dagen har vi planerat en seriös resa till Australien. Den första maj bokades flygresan. Kvart i åtta på kvällen den 20 oktober i år åker vi från Göteborg till Melbourne. Vi har endast bokat resan dit för att inte känna någon tidspress och för att vi ska kunna ta all den tid vi behöver till att utforska och äventyra i det stora landet down under.

Detta är vad vi planerat so far:

Två nätter på hotell i Melbourne. (Vill bara skryta lite eftersom jag hittade ett hotell för två personer två nätter för 846 kronor. )

Att uppleva så många äventyr som möjligt

Ta löparrundor på morgnarna för att inspektera vad dagen kan ha att erbjuda

Söka jobb (Får vi bra jobb kan vi tänkas stanna och jobba ett tag så vi kan dryga ut reskassan)

Resa över till Nya Zeeland och besöka Fylke (Jag måste verkligen se på Sagan om Ringer snart. Har aldrig gjort det.)

Träffa kängurur, koalor, krokodiler, vombats m.fl.

Tälta mycket

Bege oss långt ut i outbacken

Alltså har vi inte planerat så mycket alls än. Ingen resrutt och inte ens hur mycket pengar vi ska ha med oss. Men på tisdag nästa vecka så ska vi ha en dag full med planering.

Allt vi vet är att detta kommer bli en helt sjuk resa.