musicandlyrix

Sportreferat med Salome

Resor, }


Snabba frågor

Lag: The Hawks
Styrka: Svettas mycket
Svaghet: Svårt att sitta still
Motto: Nu ser vi till att vinna det här. Vi ska göra det bästa av situationen och ha kul. 

 Talespråket "det viktigaste är att man har roligt, inte att man vinner" gäller inte det? 

- Viktigast att ha kul men vinna är en bonus. Man har ju som mest kul när man vinner. 

Halvlek, vad är dina tankar so far? Vem har övertaget av matchen?

- Mina tankar är väl att jag inte trodde det kunde va så här bra. Att jag trodde inte man kunde ha det så bra så länge. Att man kunde ha sånt flyt. 
Molly. Nejjhahah. Vi ihop. Du och jag Molly. Du och jag. Min kattfru. 
Vi leder resan! Vi gör resan. Vi är först i ledet. Vi har flaggan. 

Uppladdningen. Förväntningarna, uppfylldes dem?

- Läste bloggar! Jag tittade i resemagasin. Jag skrev mycket till min vän molly. Kanske lite väl mycket. Kanske lite väl taggad. Men jag hade väntat sen 8an. 

Asså. Inte ha för höga förväntningar och inte planera för mycket men nån stans har man ändå bilden av hur det kommer se ut. Åtminstone lite grann. 

 Hur ser förväntningarna ut?

- Om vi tänker så här; den var svartvit nu är den färgglad. Nej den kanske var i sepia för det är ganska fint. Jag borde bli poet. Nej! Det borde jag inte hahaha

Prestationen hittills? Höjdpunkten?

- Vår fantastiska förmåga över att lösa saker och alltid ha kul. Eller alltid hitta ett tillfälle att flabba. Ex. Amen det hamnar ju lite grann när jag bröt nyckelbenet. Det var ju ganska kul. Även om det pajade ganska mycket så var det ganska kul att skratta åt det. 
Vi har gjort sååå mycket. Em, det är fantastiskt kul att träffa många mya människor och se nya platser och lära sig nya saker. Aha-upplevelser. Fascineras. Det var ganska kul att klättra på tasmanien för vi hade så lite mat och vi klättrade i 17 h det var ganska bra av oss. 

Några missar? 

- Det har ju inte varit många sånna. Vi boka en resa åt fel håll en gång(flyg). Men det var inte så krångligt. Vi löste det (det var datorns fel, vi gjorde allt rätt). Molly svor ju en gång men vi kommer inte ihåg när det var. Då ska ni veta att hon svär riktigt sällan. Jag har nog bara hört det en gång. Vad kan det ha varit. Kanske inte så viktigt..? Kan det ha varit när vi glömde lämna tillbaka nyckel till caravanparken. Nej då är hon mesig vi har haft större bekymmer. 

Om ni vill veta vad som hände sen så skickade vi nyckeln med en bil. En okänd man vi inte kände tillbaka till caravanparken. 

Andra halvlek, förväntningar? Farhågor? Tar du hem det? Målet med matchen?

-Vi kan mer. Blir det lika bra som första halvlek så blir det fantastiskt alltihop. Men större skador är tråkigt. Småskador gör inte så mycket. 
Jag vill va med om det mesta som går att vara med om. Se så mycket som möjligt men ändå känna att man kan springa lite saktare ibland. Så man hinner hämta andan. Kunna vinka till domaren och fråga om man får ta en till kaffe. Men det är inte domaren jag vill dricka kaffe med. Det är min lagspelare Molly. Fast hon dricker ju inte kaffe...
 
Vem är domaren?
- Eh, Harald. 

Det som händer efter matchen. När denna matchen är slut och man ska börja på nästa match. Man ska alltid se framåt. Många matcher man ska spela. Det här var en riktigt stor en (rap). 

Sista ord innan du springer ut på planen igen. 

- Nu ser vi till att ha ännu mer kul. Jag vill iaf ha känslan av att vi vinner det här! Jag är riktigt nöjd. 

Då tackar jag för mig och lycka till i matchen. 
Tacktack. Eh vill du följa med?! 
Ja!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: