musicandlyrix

Med 40 dagar kvar

Alltiallo, }

Tiden går så ruskigt fort. Oftast när folk säger så så är det med en negativ betoning men just nu är det raka motsatsen. Okej, det finns visserligen några punkter som gör det yttepyttelite negativt, men ju mer man tänker på de negativa så är även de positiva. 
Jag vet att ni vet varför jag tycker detta är positivt. Jag menar, läs bara rubriken en gång till. Det är 40 freaking days innan jag och Molly flyr fältet! 
 
Det negativa är det lilla att jag vil träffa så många innan jag åker. Folk som betyder sådär lite extra mycket för en. Men saken är att det känns som om tiden går så fort att jag inte kommer träffa alla.
På söndag åker jag till min älskade mormor och min älskade morfar för att stanna där till tisdag, och då ska vi ha riktiga toppendagar ihop har jag bestämt. Det blir att äta ute och baka bullar hemma och så bara mysa. 
Fjärde oktober åker jag ner till Småland till  min fadder och mitt fadderbarn med familj för att stanna där tills den åttonde då jag hoppar av redan i Värnamo för att sova över hos Kråkan. Men jag ska hinna med så mycket mer! Förhoppningsvis kan en hejdå-fest bli av, men det måste kollas upp en hel del saker innan dess. 
 
De flesta dagar jag har kvar nu här hemma planeras in i detalj känns det som. Det är på grund av att jag jobbar så mycket också. Denna veckan jobbar jag sex av sju dagar, eller rättare sagt, fyra dagar och två nätter. Så det är mycket som ska knös in därimellan. Till exempel en flytt. Bara en sån sak. En flytt gör man ju inte på två minuter. 
 
Över till reseplaneringen. 
 
Det som bekymrat mig lite mer är detta med försäkringar. Ska man ens ha en försäkring? Ska man bara köra och skita i det och på det viset spara in massa pengar? Svaret är: Nej. Det är bäst att ha en försäkring, och det har jag fixat idag! Känns skönt att det ordnades så smidigt och inte alls var så dyrt som jag hade befarat till en början. Idag har jag också pratat i telefon med Molly (som jag åker med om ni missat det) och vi babblade på i tre timmar. Underbart!
Ännumer planering gjordes och färjan som ska ta oss till Devonport på Tasmanien är bokad och betald. Måndagen den 27 oktober reser vi dit. När ska vi tillbaka till Melbourne igen? Ingen aning! Båda tänkte först att vi skulle boka biljett tillbaka så vi har koll på det. Sen sa vi ungefär samtidigt att det är dags att släppa loss och bara se vad som händer, så en tillbakaresa får bli när vi känner för det helt enkelt! 
 
Ungefär så ser det ut just nu. Och som jag sagt tusen gånger tidigare så är vi mer redo att pka nu än någonsin! 
 
Över och ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: