musicandlyrix

Vi misslyckades.

Australien förberedelser, Resor, }

Melbourne: The Great Southern Hotel. 23:25 
Sverige: 14:25

Vi är framme i Melbourne!! 

Egentligen kändes lyckan total. Egentligen skulle hela kroppen krylla av endorfiner. 
Men det var inte så. Vi var totalt utpumpade. Halvdöda. 

Vi gick ur planet och skulle igenom tullen. Jag blev faktiskt lite smått nervös eftersom man hört så mycket om att den skulle vara så hård. 
Mannen bakom disken tog mitt pass samt ett deklarationspapper med uppgifter vi fyllde i på planet. Han granskade mitt kort, höll upp det, lade ner det, stämplade och gav mig ett leende. 
Skönt! 



Efter den första tullen kom vi till bagagehämtningen. Jag tycker att oftast när man står vid ett sånt ställe så är ens väskor alltid sist av någon anledning, men våra kom ganska snart efter att bandet börjat rulla. 
När vi drog på oss väskorna var de verkligen hur tunga som helst. Jag började fundera på vad jag gett mig in på, men insåg ganska snart att det var hela min kropp som var så utmattad att allt kändes som bly. 

Tull nummer två. En polis undrade om jag verkligen hade kryssat i rätt angående hur mycket pengar jag hade med mig. "I think so" sa jag. "No" sa han och lät mig gå vidare. Vi fattade ingenting. 
Nästa polis frågade om vi hade massa "soil" på skorna som vi hade på oss eller med oss. Vi vände upp fötterna och konstaterade att de var rena och fina. Sedan sa han: "Have you washed your toes? Haha, just kidding" och så var vi klara! Nemas problemas och inga bekymmer! 

Men vi var fortfarande så trötta att vi knappt orkade le. 

Efter att ha tagit ut lite kontanter köpte vi en bussbiljett och åkte med Skybus in till Southerns station. Där började jag märka av hur häftigt det var att vi verkligen var framme. 
När jag jobbat natt på jobbet i sommar och haft ledig tid, har jag bl.a. "vandrat" runt på google maps på just de ställena jag satte mina fötter på idag. Jag hade liksom varit där förut. Otroligt häftig upplevelse! Jag kunde visa Molly exakt var hotellet låg och var Batman park fanns. 

Vi kunde lämna in våra väskor på hotellet för 2$ var. Vi kunde inte checka in förrän vid tvåtiden så återigen så skulle vi försöka döda tid utan att somna någonstans. 

Innan jag berättar vad vi gjorde så måste jag tala om hur vädret i Melbourne är. 
Det jag hört och läst om vädret här är att man kan få vara med om alla årstider på samma dag och att vädret kan ändrad på bara en kvart. 
Men Melbourne visar sin allra bästa sida mot oss. Solen skiner, jag kavlar upp träningsleggingsen och hoppar i ett linne. Samtidigt är det lite blåsigt så det är alldeles perfekt. Som en riktigt varm svensk sommardag, förutom att man känner att solen tar mycket snabbare på en. 

För att döda tid började vi med att slå oss ner på en bänk i Batman park. En riktigt tråkig park. Mer som en liten gräsmatta. Där satt vi och såg ut över kanalen en stund innan vi senare gick iväg längs den. 



I Melbourne är nästan alla byggnader riktigt snyggt byggda. Till exempel smäller man inte bara upp en bro bara sådär, utan den ska även vara snygg att se på. 




Har ingen bild på den från sidan, men det kanske kommer, vem vet? 

Här var det även dags för tre armhävningar. Vi gör armhävningar varje dag, en mer för varje dag som går. 
Första var på Heathrows flygplats. Gårdagens två var uppe på Victoria Peak. 




Här passade det med dagens tre. 


När vi vandrat runt en stund samt återigen kikat på kartan så insåg vi att det finns en gratis tram, spårvagn, som man kan åka med runt i en cirkel runt den centrala delen. Vi blev positivt överraskade då det även var en röst som hela tiden berättade om byggnaderna och ställena vi åkte förbi. Kul! 

Tröttare än någonsin förr gick vi och köpte lite mat, gick förbi ett wifi-ställe och sedan, äntligen, kunde vi gå och checka in på hotellet. 

Det är här vi misslyckades. 

Vi tog varsin dusch (i vårt badkar, hör du Isabella, vi har badkar!) och sedan skulle vi sova i max tre timmar för att sedan vara vakna i några timmar så vi skulle kunna sova på natten. 

Jag hörde precis när Molly slog på vattnet, sen var jag i drömmarnas värld. Eller nej, jag var ännu djupare bort. Vi vaknade samtidigt båda två och Molly konstaterar att vi misslyckades med våra tre timmar. Vi vaknade kl 20 istället. 
Men äh, det gör inte så mycket. Hela staden verkade ha somnat också så vi är fortfarande kvar på hotellet. 
Vi har haft ett litet träningspass och nu precis ätit upp den andra hälften av maten vi köpte tidigare idag. 

Så nu ligger vi i sängen redo för att försöka sova. Så nu håller vi tummarna för att dygnet är färdigvänt imorgon. 




Annars ska ni veta att jag inte ångrat mig en enda sekund. Detta blir fantastiskt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: