musicandlyrix

Soffsurf med Patrick

Resor, }

Couchsurfing är en fantastisk grej. 

Vi bor i en bottenvåning på ett hus som är som en lägenhet. Våran host Patrick är en supertrevlig kille som kan svenska! Han kan svenska!! Han har pluggat i Lund i ett år och kan prata nästintill flytande! Så imponerande! 

Vi har hängt ganska mycket med honom nu när vi bor här. 

Bilder från dagarna: 


Frisbee på Pirates Bay. 


Vi hade såå kul i vågorna! Vissa var kanske en meter höga


Vi gjorde de 25 armhävningarna där. 


Lunch i ett sommarhus vid havet. 



Veganmat! Spännande! Med den bästa av juicer till


Sedan såg vi "The blowhole" vid Eaglehawk Neck. 


Och mäktiga stenformationer


The Tasman Arch 


The Devils kitchen. 

Svårt att ta kort på hur enormt det egentligen var. Hade min GoPro på laddning så hade inte med den.. 


Långt därborta ser ni en smal stenformation som jag tror kallas "The totem pole" 

Över till idag. 

Idag så bestämde vi oss för att dra och klättra. Men först var vi så sugna på att sätta upp tältet så det gjorde vi i förmiddags. 


Jag var skeptisk mot den gula färgen först, men uppe bland bergen så är gult en riktigt bra färg. 


Jag har klätterbilderna i min GoPro men tog en bild på detta fina sällskap vi hade idag. Molly, Patrick, samt hans vänner Coby (?) och Tim. 


Jag åt dumplings för första gången. Gott! 


Sen kom dagens roligaste nyhet! Bubbletea! Riktigt häftigt te som måste upplevas! Finns alla sorters varianter man kan tänka sig. Egentligen smakar det som saft eller någon kall mjölkdryck men det är te i det också. 


Senare på kvällen drog vi till en gräsplan och kastade frisbee i ett par timmar. Jag börjar få in kasten lite bättre nu! 


Nu ska vi sova! 

Hoppas ni har det fint därhemma eller var ni nu befinner er! 

Kram S. 

Ps. Hör ofta att mitt namn är krångligt på engelska. Ja, jag vet. I tisdags var vi på ett couchsurfingmöte där en sa att jag verkligen borde fundera ut ett nickname och idag kom jag på det. Sam. Eller Sammy. Sal är för fult och jag tycker inte om Sally. Tog nästa konsonant i namnet och vips blev det Sam! Ovant, men vad tror ni? Håller det? Har ni bättre förslag? Ds. 

Kommentarer

  • Ludwig T säger:

    kalome! fast det är ju inget smeknamn för enligt mig är det ditt namn! :)

    Svar: Haha du och kråkan är ju bara knasiga. Och Lullelelle, de som pratar engelska kan typ inte säga e i slutet så då blir det Kalom.. INTE fint.
    Their music and my lyrics.

    2014-11-15 | 10:41:44
  • Kajsa-Lena säger:

    Sigbritt är ett bra namn också...

    Svar: ........... Sieggbretth. Nej
    Their music and my lyrics.

    2014-11-15 | 12:21:43
    Bloggadress: http://designypon.blogg.se/
  • coachewa säger:

    hälsa molly att det gula tältet matchar hennes shorts bra. lev livet.

    2014-11-17 | 08:29:10
  • Anonym säger:

    Fick Ditt blogg av Din mamma idag. Trevligt se bilderna och läsa texterna. Hoppas allt är ok. Ditt ev. smeknamnÅ?För mig är Sam ett mansnamn, men jag vet att i USA används en del namn av båda könen. Varför inte Saloma?
    Pekka

    Svar: Hej! Allt är jättebra! Åker till östkusten på Australien imorgon där det kommer vara över 30 grader.

    Sam får det bli eftersom det är svårt att säga Salome på engelska. Även Saloma blir både konstigt och jag tycker det låter lite udda.
    Så Sam får det bli och det verkar gå hem och jag börjar vänja mig.

    /Salome
    Their music and my lyrics.

    2014-11-20 | 20:10:01
  • Anonym säger:

    Fick Ditt blogg av Din mamma idag. Trevligt se bilderna och läsa texterna. Hoppas allt är ok. Ditt ev. smeknamnÅ?För mig är Sam ett mansnamn, men jag vet att i USA används en del namn av båda könen. Varför inte Saloma?
    Pekka

    2014-11-20 | 20:10:04
  • Gunilla A säger:

    Jag tycker nog att det skulle gå att lära sig säga SALOME. Hur svårt kan det va'. Annars kanske LOMI skulle funka. Var rädda om er. Kram.

    2014-11-22 | 19:01:00
  • Mamma säger:

    Vilka vackra vyer... Roligt att ni verkar ha det bra. Jag tycker att Salome är ett fint namn. Annars hade vi ju förstås inte gett dig det. Jag trodde faktiskt att det var mer gångbart utomlands. Kram!

    Svar: Jo Salome är väl fint men det blir väldigt mycket Salami här nere ;) Men Sam funkar bra och folk kommer för första gången ihåg vad jag heter efter första gången jag säger det. Wow!
    Their music and my lyrics.

    2014-11-25 | 21:52:10

Kommentera inlägget här: