musicandlyrix

One Direction, Friends Arena

Musik, Resor, }

Jag har även varit i sväng i vår Hufvudstad. Det var nog den mest spontana resan jag gjort. 
Sofia smsade och frågade om jag ville hänga med på One Directions konsert på friends arena, och mindre än två dygn senare så stod jag där i vimlet. 

Vi sov över hos min morbror som bor i Nacka. När vi möttes upp fick vi en guidad tur på Finansdepartementet och var på deras lunchterass och såg ut över halva Stockholm 



Tony bjöd oss även på lunch på Slingerbulten i Gamlastan 






Innan konserten var vi runt lite grann. Blev bl.a utskällda av en gubbe som mer eller mindre såg död ut, men han kläckte ur sig att man inte får snacka bakom ryggen på folk. Detta för att vi gick en bit bakom honom på stan. Vi fattade ingenting, flabbade åt honom och gick vidare. 

Vi köpte även lite jordgubbar och fick ner 40:- lådan till 20:- plus två kramar. Haha. 

Sen var det konsert. 





Jag har alltså sett ett av de största banden live. Är inget större fan av dessa killarna, medelmåttigt sådär, men det var riktigt kul att se dom ändå! 

Konsertens sämsta var alla idiotiska fjortisar som skrek så högt att jag knappt hörde så mycket ändå. Förstår inte grejen. Jag var där för musiken, de andra för att se och skrika på ögongodiset. I tid och otid. 

Jag stod bredvid en liten tjej på va 11-12 år som inte såg någonting. Innan jag hade henne på axlarna vill säga. Hade henne där alltsomallt kanske hälften av konserten och det var så underbart kul att göra hennes kväll. Hennes mamma var så glad att hon klappade mig på kinden haha, och tjejen gav mig världens kram efteråt. Kul! 

Tackar Sofia för en riktigt kul helg i Stockholm! Kommer inte glömmas! 



(GoProbild) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: