musicandlyrix

Terränglöp

Träning, }

Alla dagar kan inte vara perfekta. Tyvärr är det så. 
Idag hade jag en usel dag träningsmässigt. Men vill man så kan man. 

När jag vaknade hade jag noll lust att träna, men när jag läste att det bara är 40 dagar kvar till Göteborgsvarvet så sa samvetet ifrån att det var dags att snöra på sig löpardojjorna. 

Cykeln upp till KSK-stugan. Inte den bästa idén. Alldeles för ivrig. Brände mjölksyra nästan genast. 
Jag väntade 5-10 minuter innan jag satte av i spåret. Vad händer? En brant backe och jag var tvungen att stanna och hämta både andan och kraften i benen. Utan resultat kändes det som. 

Men jag gjorde det. Jag tog mig runt. En mil och en timme senare var jag tillbaka vid min cykel och det var dags att rulla hemåt. 

Jag har aldrig känt av så tunga ben som idag. Var på vippen att jag började gråta. Tycker ju inte om att förlora. 

Men jag inser nu efteråt att jag vann ju faktiskt. Jag klarade av rundan! 

Vi behöver dåliga dagar för att veta hur de bra dagarna ska vara. Så är det! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: