musicandlyrix

Höstlovskören

Alltiallo, }

Vad var det egentligen som hände?
 
Jo, mellan det 24 och 29 oktober bodde jag och en drös andra på Göteborgs Konserthus. Eller bodde och bodde, vi sov inte där men vi spenderade fyra hela dagar där då vi sjöng som aldrig förr!
 
Detta var ett event som anordnas varje år där man i ledning av Simon Phipps, den mest sköna dirigent jag någonsin träffat på, övar ihop och avslutar med en hejdundrands konsert tillsammans med en symfoniorkester på 75 pers. Detta var min första gång jag var med, och det är absolut inte den sista! Tack till Johanna som drog med mig dit!
 
 
 
Vi sjöng The Armed Man av Karl Jenkins. Riktigt rolig musik!
 
Jag har lärt mig ny musik, träffat nya vänner och varit med om mitt livs största konsert.
 
 
Det ser ganska pluttigt ut på denna bilden, men ni ska veta, att det var det inte!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: