musicandlyrix

Juli månad

Alltiallo, }

Vi är inne i Juli allaredan och det enda jag tänker på nu är lönen. Vill ha den nununu!
Jag vill även ha min skatteåterbäring som jag inte fått än eftersom den skickades in via posten. Menmen, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
 
Jag jobbar verkligen en hel del nu i sommar. Nu i juli har jag bara sex ynka dagar ledigt, så ni kan ju gissa själv hur mycket jag jobbar. Dock är dagarna egentligen inte så långa. Många dagar jobbar jag bara 6 timmar, men det finns de dagarna jag jobbar 8 och 10 timmar också.
 
När jag inte jobbar så spenderar jag mycket tid här hemma och även på gymmet. Här hemma har jag sett allt som går att se av Game of Thrones och nu funderar jag på att ta tag i Desperate Housewifes eller något igen. Men samtidigt får jag så dåligt samvete över att jag sitter vid datorn så mycket. Jag vill så hemskt gärna ha "tid" till att läsa massa bra böcker, fundera på en hobby av något slag eller nåt annat. Men jag hamnar nästan alltid vid datorn ändå, eller så går jag och lägger mig och sover eftersom jag blir så himla trött av allt jobb.
 
 
Igår var jag förresten hos underbara Kajsa-Lena!
 
 
 
Vi gjorde pannkakor, käkade dem ihop med massa olika sorters glass och funderade över hur de siamesiska tvillingarna Abby och Brittany har deras vardag. Vi hade så mycket frågor att de tog aldrig slut!
 
 
 
 
Hur gör de när de går på toaletten? Vem är det som ska torka? Vad händer om den ena vill gå och lägga sig med inte den andra? Vad händer om den ena har drömmen om att bli astronaut och den andra vill bli djuphavsdykare?
 
Som sagt. Frågorna tog aldrig slut, så Kajsa-Lena fick köra hem mig så vi fick slut på frågeställandet.
 
Men det var som alltid, riktigt kul, riktigt trevligt hos Kajsan! Tack!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: