musicandlyrix

Sådär bitter så det svider

Funderingar, }

Om jag säger högstadie-bitter så tror jag att ni förstår vad jag menar.
 
 
- När man blir sådär sur på folk som:
 
Alltid presterar bättre
 
Är snygga, hur de än bär sig åt
 
Alltid mår sådär superbra
 
Har den perfekta familjen
 
Äger den perfekta kroppen och har det vackraste håret
 
Tar livet som en klackspark
 
 
 
Berätta för mig hur ni gör, snälla.
 
Jag kan vara öppen nu och berätta för er en smula ur mitt brokiga liv.
Jag brukar oftast sova som en stock på nätterna, men oftare och oftare vaknar jag och nästan får hjärtklappning över saker som lägger sig som svarta moln över mig. Såklart har allting med prestation att göra. "Shit, hur i hela fridens namn ska vi få klart projektarbetet, vi har ju inte ens börjat?", "Hur ska jag klara av den muntliga redovisningen på svenska nationella?", "Hur ska jag orka med praktiken, skolan och jobbet samtidigt?", "När ska jag hinna träna?" "Kommer jag verkligen lyckas med mitt yrkesliv?" "Hur ska jag kunna tjäna ihop tillräckligt med pengar så jag slipper studielån?"
 
Detta är bara en bråkdel över alla tankar som flänger runt.
 
Life is a bitch.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: