musicandlyrix

Praktik och egen lägenhet

Alltiallo, }

Praktiken har dragit igång, och i två dagar har jag befunnit mig på post-op. Alltså dit folk kommer precis efter operationen. Post-op. You get it.
Det har varit riktigt kul, och lärorikt kan jag säga! Det har inte bara varit groggy människor och tömningar av katetrar, utan även elkonverteringar!
 
Tänk er typ:
 
"Charge to 200"
"Yes sir"
*Eyuuiiiiiiiiii - cadish*
 
Riktigt spännande att se det i verkligheten och inte på film.
 
Jag kan också säga att jag blivit en fena till att fixa EKG! Min handledare lämnat tillomed rummet när jag fixar det - lätt som en plätt!
 
Röd stuga på den svarta jorden, solen lyser på det gröna gräset, och sen vitt i mitten. Det är en liten ramsa man har i huvet så man vet vart alla pluppar ska sitta.
 
 
 
 
HALLÅ. En helt annan sak nu då! Idag har jag fått reda på att jag kommer flytta till egen lägenhet, antagligen i mars! Kommer bli väldigt spännande! Men såklart kommer det kännas lite jobbigt också, då man har det som ett hem. Det är ju ingen man kommer hem till, utan man kommer in genom dörren, slår på radion, och sen bara är man där helt själv.
Det är tur att jag har många vänner som bor runtomkring, så då kan man ju tvinga över dem. Hehe.
 
 
 
Nu måste jag sova. Det är något med praktiken som verkligen tar kål på en. Man blir dödstrött när man kommer hem igen. Menmen, det är kul, det händer massor, och man lär sig nya saker hela tiden!
 
Godnatt folk och fä!

Kommentarer

  • QCBA säger:

    Vad roligt att du trivs på din praktik och är det den gula huset du ska flytta till? :D

    2013-01-17 | 17:19:36
    Bloggadress: http://melliflous.blogg.se

Kommentera inlägget här: