musicandlyrix

Jul 2013

Alltiallo, }

Julafton 2013 är nästan över. Det har varit en fantastisk dag. Bästa julen på 9 år. Och har den varit såhär bra, ja då känner jag att chansen är stor att det blir bättre och bättre med åren och man kan se tillbaka på de positiva minnena istället för de mörka och sorgsna. 

Gårkvällen, då vi normalt sett brukar sitta och lyssna på Rimstugan i P4, gjorde vi något vi faktiskt aldrig gjort innan. 
Jag tog bilen, mitt i knäckkokandet, och köpte två bingolotter till mig och min syster (som bor hos mig över jul) och vi satt och spände ögonen i uppesittarkvällen. Martin, en av alla halvsyskonbarnen var med och sjöng i kören från Chalmers, inte illa! 

Killen på översta raden där. 




Idag har vi varit hos mamma. (Efter att först, som vanligt, sjungit för de gamla) Där fick vi raskt (fast med uppehåll för lite fyrhändigt piano- och orgelspelande) pynta granen och lägga (alla tänkbara, eller inte) paket under granen. 

I våran gran skall det vara samma pynt, varje år. Det är inte ofta det tillkommer något nytt faktiskt. Här följer två tomtar som alltid har varit med, eller ja, sen jag gjorde dem i lågstadiet. Sjukt vackra. 




Idag har det även gosats en hel del med katten och hunden. Så mysiga! Bästa vänner är de också. 





Det bästa katten vet är snören, så idag trodde han/hon, Måns, att den hamnat i himmelriket för snörälskande katter. 



När vi ätit klart julmaten fick jag sticka hem från mamma. Planen var att jag skulle sova. No shit. Skulle lämna ett paket hos min käre halvbror med familj, och vips satt man där med ris a la Malta på en tallrik och ett par muggar kaffe i magen. 
Men vadå sova? Jo, det klirrar i kassan även inatt förstår ni. Hoppas natten går snabbt så jag kan hem och sova imorn. Dumt att man missar ottan men jag ska lägga datorn på magen när jag vaknar och se på någon otta på play. 


Men detta skrivet önskar jag mina läsare en riktigt God Jul. 
Grattis Jesus till födelsen! 

Kram på er ni fina! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: