musicandlyrix

Jag har glömt att berätta..

Räddningstjänsten, }

...att jag har klarat simtestet inför SMO! 
 
Jag har alltså klarat båda testerna som krävs inför brandmansutbildningen, så nu är det bara att söka in och hoppas på det allra bästa.
 
Simtestet var riktigt kul, jag gillar utmaningar! Det fungerade som följande:
 
100 meter valfritt simsätt
50 meter med livboj
50 meter med livboj samt person
 
25 meter med livboj
längddyk och upptagning av docka på ca 4 meters djup
bogsering av "medvetslös" person 25 meter.
 
Det hela gick på tid, men tiden var lång så det var inga problem alls att klara av det. Det jobbigaste var att hämta upp dockan eftersom man var andfådd från simningen och då skulle man ha bra med luft att kunna längddyka ner till dockan, men jag klarade det på första och enda försöket.
 

Kommentarer

  • kajans morsa säger:

    Bra gjort och kämpat!

    2013-08-24 | 21:07:36

Kommentera inlägget här: