musicandlyrix

Träningsläger Skäralid

Träning, }

Hej!
 
Nu är jag hemma! Redo att skriva lite om vad jag hållit på med i helgen.
 
Fotbollslaget åkte ner till Skäralid i Skåne och hade alltså träningsläger.
 
Jag och Annika var taggade till max.
 
 
Men innan vi började med träningen skulle vi sova för natten först. Vi bäddade upp..
 
 
Vi taggade till REDIGT (och åt lite godis).
 
 
Vi sprang 6 km till fotbollsplan där vi var över dagen, och sedan sprang de som ville tillbaka. Jag tyckte det var riktigt gött faktiskt. Vi sprang med ryggsäckar också, så det var sådär gött-tungt. Vi sprang förbi mängder med alldeles fantastiska Skånelängor och korsvirkeshus, ja, ni vet hur mycket jag älskar dem! Dock var nästan varenda trädgård förstörda av mullvadar. Har nog aldrig beskådat något sådant!
 
Efter 6 timmars träning var det riktigt skönt att duscha. Även fast det var speeddusch så var det gött. Jag fick åtminstone varmvatten, och det var jag glad för!
 
 
Här kollade vi igenom kameran.
 
 
På fredagskvällen hängde vi upp lite lakan i fönstret och riggade upp projektorn och såg på något riktigt kul.
 
La, La, Lalala, La, La, La, La, LAHOLM!

Kvarteret Skatan åker till Laholm alltså.
 
 
Mysgänget.
 
 
Rikard - Våran tränare
 
 
Igår, alltså lördag, hade vi matchen som vi alla väntat på. Motståndarna skulle vara ett lag med 30+ are, men det var bara en som var det.. Det märktes tydligt att de spelade i divisionen uppåt. Jag spelade en stund i andra halvlek, och när jag kom in stog det redan 6-0 till dem. Efter typ en kvart så gjorde jag något riktigt klumpigt. Trampade fel och stukade foten.
Jag fortsatte lite till, men fick gå ut igen efter ca ytterligare en kvart. (Måste påpeka att det blev mycket bättre spela i andra halvlek! Hehe)
Matchen slutade 8-0, men  strunt samma, det var ju kul ändå!
 
 
På kvällen hade vi lagfest med lekar och grejer. Riktigt kul faktiskt! Gjorde för första gången irländsk julafton vilket slutade med att jag låg som ett fyllo på marken och bara yrade, haha. Menmen, kul var det!
 
Vi gjorde även en låt för laget, och vi vann den tävlingen! Yeah.
 
 
Nu ska jag bara sitta här och tycka lite synd om min fot. Sen ska jag öppna dörren för Isabella kommer hit och sover över, tjoho!
 
Ha det fint!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: