musicandlyrix

3 September

Alltiallo, }

Goddag oflyt.
 
Jag blir så irriterad. Inte ett enda dugg har jag koll på, och om någon skrattar åt mig för min extrema glömska och distä-het så vet jag inte vad jag gör. Eller jo, jag kommer gå iväg och bara gråta. För så ont gör det.
 
* Jag glömde min systers laddor i köket på bröllopet, jag som lovade att ta med dem hem.
 
* Jag höll på att glömma min brors present igår när han skulle firas
 
* Jag glömde kvar min tröja där
 
Och idag. Vad börjar vi med? Jo, jag gick upp tjugo över sex för jag skulle ju till tandläkaren kl 8.10. Jag möter min syster som säger; Men vänta lite Salome, är det inte imorgon du ska till tandläkaren? Jojjomensan. Den fjärde.
Jag gick ut och tog en lång promenad för att försöka dämpa min ilska. Det har inte hjälpt kan jag ju säga.
 
 
 
Det går liksom inte en enda dag utan att jag förstör för mig själv genom att glömma saker. Det måste vara något fel på mig. Eller så har jag Alzeimers.
 
Snart hundra procent säker.
 
 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Ibland kan glömska komma av att man har för mycket i huvudet. Speciellt i denna åldern tror jag man har mycket att tänka på, skolan, körkort, träning, familj, vänner och andra saker som tillhör livet. Ibland tror man huvudet ska explodera. Önska bara jag visste hur man "botar" detta ;) Jag försöker med fokus, att fokusera på en grej i taget.

    2012-09-03 | 11:56:49
    Bloggadress: http://lillaamalia.blogg.se

Kommentera inlägget här: