musicandlyrix

12 September

Alltiallo, }

Mitt liv består just nu av:
 
 
 
343d7c72cbb7c485c8600cb7ca49_500_358_large
 
 
Det känns lite tugnt. Jag har faktiskt inte tid med någon förkylning nu då jag har en hel del inlämningar att göra färdigt. Historafördjupning, lite om hjärnan, cystisk fibros, alternativ medicin, svenskauppgifter och säkert lite annat som jag har glömt. Japp, nu är det full rulle i skolan igen, och mina två bästa pluggkompisar är såklart ute på praktik och min motivation till att plugga går i botten. Fantastiskt..!
 
 
Kom precis på en sak!
 
Först ska jag säga att något som skrämmer vettet ur mig (nästan) är när jag måste prata inför klassen. Detta ska vi göra bl.a. på fredag, och nu kom jag på att jag ska faktiskt på Riskettan då, alltså, tjoho! Jag missar det!
Men jag lovar, läraren kommer säga att jag ska göra om det en annan gång, sketans.
Jag ska även ha ett muntligt framförande nästa onsdag om lite medicin och så, men jag tror att det kommer gå bättre och jag kanske kan vara lugnare då det är halvklass och ämnet är mer intressant än när man ska stå och prata om sig själv..
 
Nä, prata inför klassen skrämmer mig, och stressar upp mig så jag blir galen. Jag mår verkligen dåligt av att bli så utstirrad av den där klungan med folk. Sen när jag blir nervös får jag oftast "nervösutslag" över hela halsen och upp på kinderna. Usch. Då vill jag bara gå och stänga in mig i en garderob eller något. Jag är redan nervös över det muntliga nationella vi ska ha i svenskan i april nästa år.. Usssscch!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: