musicandlyrix

Tänk om det kunde bli så

Alltiallo, }

Imorse vaknade jag tidigt av att lille Adam Isak inte ville vara kvar i sin spjälsäng längre. Jag plockade upp honom och vi låg och gosade i våran säng en stund. Sedan efter lite pysslande (blöjbyte, påklädning osv) gick vi ut och tog oss en jogg med barnvagnen, och sedan körde jag lite egen styrka när vi kom hem. Då hade plutten redan somnat, som vanligt, då han älskar att åka i vagnen.
 
Nu har jag duschat, slängt in en tvätt, plockat ur diskmaskinen, och just nu håller jag på att baka bullar till helgmyset. Samtidigt håller jag på att städa lite härovar, dammar, och ser över blommorna.
 
 
Snart kommer min man hem från jobbet. Han har jobbat natt igen och innan har går och tar sig en tupplur ska han få smaka på ett par bullar med ett stort glas mjölk till. Det är han värd efter nattens larm. (Han jobbar som polis.)
 
 
 
Åh, tänk om det kunde vara sådär? Åh vad bra det hade varit.
Men någon gång ska väl framtiden komma ifatt också.
 
Tumblr_m9x9yivorl1qfd5j1o1_400_large
 
Tumblr_lsyta27ams1qei34lo1_400_large

Kommentarer


Kommentera inlägget här: