musicandlyrix

Göteborgsvarvet 2012

Tankar om allt, }

JAG KLARADE DET!

Jag kan knappt förstå att jag, med mina små ben, har sprungit 21 km, en halv maraton! Jag gick max 100m, allt annat sprang jag. Jag har all rätt att känna mig nöjd.

Men vad fick jag för tid?

Jag ska berätta, det är ingen hemlighet faktiskt. 02:07:32 blev det och jag är bra nöjd! Första milen på precis under timmen, nästa mil precis över timmen. Inte alls dåligt faktiskt. Jag har ju aldrig sprungit såhär långt innan, och jag har inte ens tränat för det! Fick reda på att jag skulle springa i onsdags, och då var det för sent för att träna.

Nu är jag så trött, så sliten och så matt att jag ska strunta i läxorna ikväll och gå och lägga mig nu.

Bilder på hur hemskt röd i ansiktet och på hur min fina medalj ser ut får ni imorgon.

Tack för allt stöd!

Kommentarer

  • Solfrid säger:

    Hej du!

    Kul att du har tankar på räddningstjänstyrket!

    Det behövs fler kvinnliga brandmän!

    Men det har sina för och nackdelar givetvis.. och helt lätt är det inte alla gånger. Men har man ambitionen och viljan kommer man långt :)

    Storstadsstesterna kommer du fixa om du tränar målinriktat under tiden. Ser att du är löpare och tränar endel kondition och det är ju bra! :D Hur är det med styrkan? För oss tjejer är den ju den som tar längst tid att träna upp, så det är inte fel att börja i tid :) Men jag lovar att du kommer fixa det om du bara ger dig fan på det. Dessutom är det inte alla räddningstjänster som kör storstadsmodellen så det finns många möjligheter :) Det enda man garanterat ska klara för operativ tjänst är rullbandstestet på 5.6km/h i 8 graders lutning med belastning på 24 kg och larmställ.

    Hur kommer det sig att du vill vara inom RTJ?

    Kram!!

    2012-05-13 | 21:00:02
    Bloggadress: http://smiprod.blogg.se/

Kommentera inlägget här: