musicandlyrix

26 Maj ~ Det är genom svårigheterna man blir stark

Tankar om allt, }

I had a dream last night.

Jag drömde att jag hade fått en 18-årspresent av Roberta på jobbet. Det var en blomma med en skylt i trä bedvid. På skylten stog det "Pappas snabba flicka". Anledningen till detta var att Roberta vet ju att jag sprang Göteborgsvarvet. Sedan vävdes det väl in med att jag funderade på hur det var när pappa var ung och sprang sina lopp.. Jaja, känslosamt jobbigt var det iallafall. Jag saknar Honom så sjukt mycket.

Bättre blev det inte när jag senare fick reda på mitt betyg på nationella. Jag var två sketna poäng ifrån G, vilket innebär ju att jag är underkänd.

Idiotkärringen till lärare ska utrotas från skolan säger jag bara.
Härligt att hon kallar en för "specialfall" och grejer. Fy för denna människa. Inte kan hon lära ut heller. Står framme vid tavlan och pratar med sig själv om hur duktig hon är. Sedan hoppar hon över flera steg för att det är "så lätt". Nä, nu är det nog.


Nu ska jag dock vrida på denna dagen. Jag ska fylla den med tröstshopping och en härlig dag i stan med finaste Hanna.
Ikväll blir det Eurovision! Hoppas på Sverige såklart, men även att Tyskland kommer riktigt långt. Sjukt bra låt!
Jag har lagt upp den för några dagar sedan och det är bara att lyssna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: