musicandlyrix

2-3 April ~ Larmdygn Guttasjön

Räddningstjänsten, Tankar om allt, }

Vilket dygn!

Nu har vi haft slutruschen, the finish, the Big Final med räddningstjänsten.

Ett dygn men konstant larmande från "SOS" där vi åkte ut på 16 larm alltsomallt. Dock var vi i två grupper så vi fick åtta var. Fantastiskt underbart roligt!

Det var alltifrån automatlarm som inte var någonting med, till hotellbrand med 50 inskrivna. Vi hamnade också mitt ute i Afghanistan en gång, nej, skämt åsido, men det såg verkligen ut som vi var där! Det var ett stort område med massa övergivna stora byggnader med stora gluggar, perfekt för paintball (och det brukas spelas där). Där, mitt i området hade det varit en "bussexplosion" så det satt skadade lite härovar, bussen brann, samt några andra småbränder runtomkring, men det tog jag och min trogne kompanjon och bästa vän Sara hand om. Sjukt roligt!



Här är en bild som jag snodde från Julia på facebook. Hope she doesn't kill me.

Detta var en yttepyttedel av hur det såg ut här på Spökstaden, som det tydligen kallas.




Här är jag in full action med en ambulansare och vi tog hand om ett offer. 


Det som nästan var härligast var efter larmen på natten då vi satt i matsalen och diskuterade larm, pratade om allt möjligt och bara hade så mysigt!
Även lärarna var där när de inte hade fuffens för sig, och de är verkligen så underbart härliga! Jag börjar faktiskt få ångest nu inför sommarlovet då jag vet att jag inte kan vara där längre. Sjukt sorgligt.


Iallafall.
Det blev mer kaffedrickande än sömn. Jag och Sara utforskade matsalsbyggnaden och hittade ett rum med dynor på stolarna där vi slog oss ner på mage och sov väldigt ryckigt i kanske högst en kvart. Sen var det dags för det sista larmet som blev en bilolycka. Det gjorde vi sämst av alla insatser faktiskt. Men det är nog fullt förståerligt. Just på den agerade jag chaufför och lyckades ändå komma ihåg ungefär allting som skulle fram på duken. Alltså klippverktyg och andra saker.

Jag har så mycket att berätta så jag nästan spricker! Detta var så sjukt roligt! Jag vill snabbt ut ur skolan nu. Snabbt till Australien. Snabbt hem. Snabbt in på SMO. Snabbt ut och få jobb som heltidare!

Ni får fråga om ni vill veta mer. Jag kommer absolut svara. Lååånga svar!

Kommentarer

  • Vickiis säger:

    Underbart kul!!!! VIll dit igen! Kommer sakna detta som en galning! tycker de e underbart kul och jag vill tillbaka!!!!! KUUUUUUUUUL ÄR DE!!!!!

    2012-05-05 | 14:20:20

Kommentera inlägget här: