musicandlyrix

14 Maj ~ A life full of hope

Tankar om allt, }

Godmorgon!

Jag kunde inte blogga igår eftersom jag har terminens sista jätteuppgift i Omvårdnad som jag gjorde klar. Satt hela kvällen och den blev inskickad precis i tid, exakt till tolvslaget.
Egentligen hade jag kanske kunnat vänta med den eftersom att jag är lärling, men jag tänkte att näe, nu ska jag visa vart skåpet ska stå, och visa att jag kan faktiskt också, and that's what I did. Så underbart skönt!


Jag har lovat bilder från Göteborgsvarvet och här kan ni få se.


Detta kortet tog jag efter min målgång. Detta är de sista startgrupperna så detta räknas inte som mycket folk.



Här är jag. Ser inte så klok ut, men här var jag nära att börja gråta för jag var så lycklig att jag faktiskt klarade det så bra som jag gjorde. Helt otränad inför det och aldrig sprungit den sträckan tidigare. Nu vet jag att det går!

Medaljen då.



Så underbart att den är MIN!



Idag är det skola och räddningstjänst som gäller. På räddningstjänsten ska jag agera markör och om det blir som förra veckan ska jag ligga i en fors igen. Det blir kalas!

Kommentarer

  • Solfrid säger:

    Hej!

    Shit va kul! Du verkar ju helt supermotiverad! Då låter det med andra ord som klippt och skuret för dig. Det kommer nog gå jättebra ska du se. Vi hade några stycken i min klass som sökt SMO flera gånger, en tjej sökte 6 gånger innan hon kom in. Vilket alltså är 3 år. Så ge inte upp ;) I den här branschen krävs det bra mycket pannben.

    Men det tror jag absolut att du fixar.

    Det är jättebra att du är mer så mycket som möjligt på rtj:s övningar och sådär.

    Jag var inte så insatt i rtj:s verksamhet när jag började, men man lär sig ju. Sen det med det fysiska, det har man ju ändå två år på att träna upp sig på. Men det generellt man kan säga är att det lär finnas ett ganska genuint träningsintresse för att jobba som brandman. Mycket är ju fys på jobbet och så. Man måste ju träna rätt mkt för att hålla sig i trim. Men man gör ju mkt på jobbet med.

    Men ett tips inför storstadstesterna, är att du testar igenom dig själv på dem och kollar vad du klarar av i nuläget, sen så skriver du upp det och så specifiktränar du på momenten och sen kollar du av dig med jämna mellanrum för att se om det går framåt. Tränar du mkt styrka och kondition nu? Du va ju jätteduktig med göteborgsvarvet :) Grattis! det var bra jobbat :) Om du har några frågor eller vill ha några tips eller nått så hör gärna av dig, så ska jag hjälpa dig så gott det går. Himla kul att se fler tjejer så intresserade av rtj :) Lycka till! Kram!

    2012-05-14 | 16:03:43
    Bloggadress: http://smiprod.blogg.se/

Kommentera inlägget här: