musicandlyrix

11 Maj ~ One day to go

Räddningstjänsten, Tankar om allt, }

Soon very soon.

Imorgon är det då dags. Mitt första Göteborgsvarv. Varför kommer förkylningen och knackar på nu? Jag blir galen! Jag har inte varit sjuk på bra länge nu, och såklart känner jag mig kall i halsen och jag fryser.
Hoppas absolut att mina C-vitamin-kickar hjälper tills imorn!

Nästa problem är att jag inte har en aning om vad jag ska ha på mig. Hade tänkt mina superkorta shorts, men det lär ju bli riktigt kallt att springa i dem. Ser ut som att jag får ta mina långa träningstights istället. Och vad ska jag ha för överdel? Åh, så störande!

Sen kommer jag få extrem ångest om jag inte klarar det. Tillomed ångest om jag inte orkar springa hela vägen. Jag vet, så ska man väl inte känna heller, men jag har mina ambitioner, och de är inte alltid så bra kanske.

Tumblr_ljussb9a021qcfdmxo1_500_large

Kan undrans om jag ser brandmännen som ska springa där imorn med.. Hade varit roligt!

På tal om brandmän så hade jag larmdygn tills idag igen, och ack vad roligt det är! De har en sån otroligt härlig humor! Här är en liten lista på varför de är så härliga:

• De sjunger "Vintern rasat" de högsta de kan i vagnhallen

• De kallar allt och alla för "flappstare" eller "hoppatosseindian"

• De ser mig tydligen som en i gänget

• De hjälper mig med min träning

• De svarar på alla mina konstiga frågor

• De skrattar åt min glädje när det blir larm

• De gör så att mina framtidsdrömmar kommer allt närmre

• De låter mig göra saker jag aldrig trodde jag skulle få göra


That's just lovely!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: