musicandlyrix

21 Mars ~ Happy like a fool

Räddningstjänsten, Tankar om allt, }

VILKEN TOTAL LYCKA!!!

Igår hade jag min absolut bästa dag någonsin! Larmdygn!

På stationen hände kanske inte hur mycket som helst just igår, men bara det att jag hade kommit dit, och äntligen fått veta hur det verkligen fungerar.
Jag fick jobba med alla i laget kan man säga. De kallades Bill, Bull, Findus och Jonny.
Bill och Bull var ungefär i femtioårsåldern och de kallade varann för bästisar. Så när de ropade på varann så ropade de alltid "bästis". Tyckte det var jättegulligt!

När jag var med Findus så fixade vi lite dörrar, bar dem till snickerboa och tillbaka, och jag kan lova att det var tungt! Har ett stort blåmärke på armen efter en av dem haha.

Annars, vad gjorde man? Jo, man mekade med brandbilen från Sätila alltså besiktning, och så tränade vi. Juste träningen!
Det var dags för rullbandstest för brandmännen, så de frågade om jag också ville göra det, och självklart sa jag ja. Dock hade jag ätit jättedåligt under hela dagen eftersom jag var så sjukt nervös, så jag fullföljde inte testet för jag ville inte förstöra mig. Dock körde jag hårdträning med Findus. Han utmanade mig på en treminutersplanka, och kan ni tänka, jag klarade det!! Känner att jag gärna kan vara stolt här!

Vi tog också hand om en dagisklass på morgonen, och jag visade dem hur ett rökskydd fungerar.
Jag frågade en liten tös såhär också:

Jag: Vill du bli brandman när du blir stor?
Tösen: Neeej... Jag ska bli prinsessa och hjälpa alla!

Så gulligt alltså!


Men larm då?

Jag fick larm! Jag blev helt överlycklig när jag tillslut fick bekräftelse på att det verkligen larmade. Vi åkte på en soteld där vi sotade ur skorstenen så röken kunde gå åt rätt håll och elden sluta vara vid liv. Sen var det mission complete och vi åkte hem till stationen, och sen så gick vi och la oss.
Nervös natt, men utan larm, vilket var skönt!

Nu är jag helt död, och måste verkligen sova.
Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: