musicandlyrix

Life is good.

Tankar om allt, }

Att uppleva något som chockar ens liv, som innebär sorg, eller får ens framtidsbild ändrad vill man inte önska någon. Men om det händer så är det viktigaste att inse att just Jag och Jag, och jag har rätt till mitt liv, att leva det på mitt sätt och kunna bestämma själv vad jag vill göra.

Tiden efter den största tragedin har hänt är inte lätt, men den är till viss del vad man gör den till. Det handlar om hur man tar hand om sin frustration och hur diciplinerad man är att själv kunna ta sig tillbaka till banan igen.
Jag har en känsla av att det beror mycket på hur man är som person, och riktigt allt kan man inte fixa själv. Har man dålig självkänsla när något inträffar, så är det inte ofta just det blir starkare.

Denna tiden är inte bestämd. Det handlar inte om en vecka, två månader eller fyra år. Detta sitter alltid kvar, men man tänker mindre och mindre på det.
En viktig del av ens återhämtning är att spendera tid med de människor man tycker bäst om. Men varför inte sitta hemma framför teven och vänta tills de jobbiga känslorna går över? Nej, enligt mig så inser man nästan endast hur mycket livet är värt just när man är med dem man tycker bäst om. De små guldklimparna som faktiskt finns just för dig.


Ta vara på dina ljuspunkter i livet. Minns tillbaka på det gamla med ett leende på läpparna. Det kommer alltid något gott ur det som varit jobbigt.

Tumblr_lpxi5igyer1qdbbywo1_500_large

Tumblr_lmu1h4b7zo1qgajuco1_500_large

305149_186637998082201_185015474911120_414087_1900983591_n_large

Tumblr_lqzbbqlbgj1qdbce3o1_500_large

Kommentarer


Kommentera inlägget här: