musicandlyrix

22 Mars ~ Bildbomb från denna veckans brandigheter

Räddningstjänsten, Tankar om allt, }

Och där var det dags för en bildbomb!

Tema: Brandstationen!

Tisdags: Besök av förskoleklass. Världens goaste ungar!

Jag till en liten tjej: Vill du bli brandman när du blir stor?
Hon: Neeej! Jag ska bli prinsessa och hjälpa alla!



Spontankort på veteranen. Snart ska den iväg på rally!



Onsdags:
Jag i kemdräkt.



Rasmus i kemdräkt



Jag och Styrkeledaren Bruno



Idag: Påväg till Guttasjön i en sprillans nu lastbil.



Jag hjälpte till på övningen med att bära dockor, och även agera offer själv. Rätt lustigt! Stod och skrek på balkongen tills de kom och räddade mig.
Sketen blev man efteråt!



Sen dök det upp en riktig stilnisse som skulle lära oss den nya lastbilen. Han var helt säkert släkt med Jim Carrey. Sjukt lika.
Han trodde jag läste till brandman så han frågade om jag också ville provköra.
(Findus testkör här. När vi ändå pratar om honom, så är det han jag har varit med mest tror jag. Snacka om genomsnäll och klok människa!)



Och såklart jag körde! Jag fick, även fast jag bara gick i gymnasiet. Riktigt roligt! Kände mig som en liten pojk som fått en ny leksak!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Du är såå cool Salome! Önskar att jag hade hälften av din coolness. Btw gör ni mycket roligare aktiviteter än på natur -.-

    2012-03-23 | 23:19:21
    Bloggadress: http://inspirationofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här: