musicandlyrix

18 Juni ~ Funderingar och ordbabbel

Tankar om allt, }

Nu det senaste har jag börjat fundera mer och mer på hur jag ska göra efter gymnasiet. SMO-utbildningen känns just nu helt rätt och jag är sjukt sugen på att börja plugga till brandman nu! Menmen, jag har fortfarande ett år kvar i skolan, så jag kan ju inte söka in än. Men efter gymnasiet så vill jag faktiskt inte börja plugga med en gång heller, för tiden mellan gymnasiet och vidare pluggande måste gå till resande, helt klart.

En av mina större drömmar är att åka till Australien, men ska jag vara ärlig så känns det inte lika aktuellt att åka dit efter gymnasiet längre, samtidigt som jag så hemskt gärna vill!
Om jag ska åka till Australien så måste jag spara ihop mycket pengar, men jag behöver också pengar när jag ska plugga till brandman. Visst, man kan ta studielån, men det känns inte jätteroligt, men jag gissar att det är så det får bli.

När jag är ute och reser efter gymnasiet vill jag samtidigt inte ha ett tvång på att snåla hur mycket som helst, utan faktiskt slösa lite eftersom det kommer bli en sån befrielse att vara ur skolan.

Menmen. Jag har tid kvar att tänka, och time will show and time will tell.


Just nu känner jag för att göra en lista över framtidens bestyr.

Denna sommaren:

• Jobba jobba jo-obba 

• Åka till Grekland med Kajsa-Lena. JA! Ni läste rätt! Detta ska bli så underbart härligt! Can't wait!

• Gå Hyssnaleden med Annika

• Runda Lygnern till fots med Sara

• Mycket mycker mer!

Nästa år blir det skola för fulla muggar, och det kommer nog bli roligt faktiskt! Haha, jag trodde aldrig jag skulle skriva detta, men jag ser lite fram emot det eftersom det nog blir många roliga kurser plus projektarbete! Och inte minst studenten! Samtidigt som jag absolut inte vill tappa massa vänner så vill jag ändå komma iväg och börja på ett helt eget spår. 

Fortsättning på en totalt ointressant lista:

• Ta studenten

• Åka utomlands 
 
• Skaffa egen lägenhet

• Leva lite till

• Söka in till SMO 
 

Kom just på att jag får nog söka in till SMO innan jag skaffar lägenhet hur som helst. Man får ju se vart man hamnar, men jag hoppas på Revinge!


Nu har jag tjatat färdigt.

Frid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: