musicandlyrix

Have you seriously forgotten all about the respect-part?

Tankar om allt, }

Efter dagens räddningstjänstövningar (inlägget under) så var det så klart dags för innebandy!
Jag har aldrig tyckt om innebandy innan jag spelade där på stationen med mina klasskompisar. Så sjukt roligt! Och om jag har mat i magen (alltså även på bra humör) och är lagom pigg så kan precis allt hända! Jag kan få till såna 5-stjärniga finter och okej, ganska hårda tacklingar, och det är bara så underbart roligt!

En annan sak som hände idag under bandyn var att jag blev så sjukt arg. På riktigt.


Egentligen började det hela tidigare på dagen. En kompis, "kompis", klasskompis? har börjat vara så konstigt elak. Vi har varit väldigt bra vänner innan, men nu på det sista känner jag att han bara blir mer och mer elak. (Jag vet att du förmodligen läser detta, och då kan väl du förklara varför du beter dig helt respektlöst. Sen kan du även läsa om mitt inlägg om respekt som jag har skrivit tidigare.)
Att inte tillåta andra att skoja med dig, eftersom du tycker det är rent hån, nej, då ska du verkligen inte behandla andra på det sättet. För det är inte okej. Inte någonstans.

När du sedan går flera mil över gränsen och börjar kränka folk, även mina absolut bästa vänner, då vågar jag faktiskt säga ifrån.

Jag ser inte mig själv som en person som är för mycket, eller ens försöker synas för mycket. Nej, det hade jag aldrig tyckt om. Det är inte mitt rätta jag. Men nej, det du gjorde idag var på tok för mycket.


Jag hoppas av hela mitt hjärta att du lägger av, fortare än kvickt, med dina extrema elakheter. Gå tillbaka till den du var innan, och plugga på respektbiten! Behandla aldrig någon på det sättet du själv hade mått dåligt av. 

Tumblr_lrsptfnv3h1qb9k3go1_500_large

Kommentarer

  • Tilda säger:

    Sv: Åh men tack så mycket, vad glad jag blir!



    Fin blogg du har =) kraam

    2012-02-08 | 21:46:26
    Bloggadress: http://tildajaremo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: