musicandlyrix

Uppdatering om framtidsläget

Funderingar, }

Nu var det ett tag sedan jag skrev om det jag nästan alltid skrev om tidigare. Träning, framtiden, räddningstjänsten.
 
 
Saken är den, att tyvärr är det så jobbigt att ta sig till gymmet som ligger helt åt fel håll. Månadskortet gick ut förra veckan och det var inte mycket jag tränade den månaden kan jag ju säga. Det beror både på att det är så kallt och uselt ute och att jag har haft så mycket i skolan nu det sista.
Nu på jullovet funderar jag på att fråga Molly om inte vi kan dra till Göteborg och klättra. Jag saknar det faktiskt!
 
Andra tankar som åker runt i skallen på mig är de om vad jag ska göra efter gymnasiet. Jag vill ju såklart plugga til brandman nästan så fort som möjligt, men samtidigt känner jag att jag borde göra något annat innan. Jobba i Norge? Volontärarbeta i Afrika?
 
Saken är att jag vill ju till Australien, men just nu är det något som tar emot. Känner väl att jag helst vill bli brandman här och nu, och att Australien kräver mer tid än jag egentligen vill lägga just nu. Men vilken tur att det är ett halvår kvar innan jag behöver bestämma mig!
 
 
Sen är det ju alltid det där med pengar. Hur mycket ska man tillåta sig slösa? Ska man jobba häcken av sig nu och bara låta cashen trilla in, eller ska man göra det efter gymnasiet och hela den sommaren? Suck. Så svåra beslut!
 
 
Det här saknar jag sjukt mycket.
 
Sommaren 2012. Sommaren då jag verkligen körde igång med nästan galet mycket träning och belönade mig själv med en tripp till Grekland med roligaste Kajsa-Lena. Unforgettable!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: