musicandlyrix

5 December ~ Bastu extreme

Alltiallo, }

Morsning korsning!
 
Idag har jag varit på bastu extreme med 11 andra klasskompisar. En riktigt konstig känsla, men ändå väldigt härlig när det var över.
 
Vi gick till badhuset där vi fick frukt och vatten när vi bytt om, och sedan när vi ätit i några minuter var det dags för bastun. Innan det så rullade en del av oss i snön, jag var absolut en av dom, och det var verkligen härligt! Man blev halvt galen av den kylan! Sen trippade vi snabbt som ögat in i bastukåtan. Där var det en gubbe som fixade aromvatten som han hällde på aggergatet, och käre barn så varmt det blev! Näst intill outhärdligt!
 
Detta gjorde vi i två omgångar. Efter första omgången gned vi in oss i salt (det var inte så smart att raka benen på morgonen.. Hade ett par småsår som älskade saltet..), och andra gången smetade vi in oss med honung. Det var tydligen bra för håret också, så jag körde all in.
 
Nu känns huden hur mjuk och gosig som helst! Precis som en babyrumpa!
 
bastuvärd i bastu
 
Här hittade jag en bild på han som var med.
 
 
 
 
Nu måste jag plugga litegrann innan jag ska gå och sova.
 
Kram ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: