musicandlyrix

1 December

Alltiallo, }

Första December.
Julkalendrar, julpynt och myskänsla.
 
Just nu sitter jag med Celine Dion i öronen. Happy X-mas.
 
And so Merry Christmas, for black and for white
The yellow and red ones, the old and the young
 
 
Tyvärr har jag inte kunnat julpynta detta året. Åtminstone inte nu inför advent. Jag har tagit fram en adventsljusstake men eftersom jag bor själv ovanpå ett garage så känns det så konstigt att pynta eftersom det inte glädjer en när man är själv.
Men här uppe i huset hos familjen så är det juligt. Röda gardiner, röda kuddar i soffan, stjärnor i fönstren och även ljusstakar i nästan varje fönster.
 
Jag älskar julen, även fast det samtidigt är den värsta tiden på året för mig.  Varje år ska man återigen påminnas om att något saknas, någon saknas. Pappa har inte varit med oss på 8 jular nu, men det känns som att det var kanske för bara ett år sedan han lämnade oss.
Men som sagt, jag fullkomligt älskar julen. Den gemenskapen med familjen är underbar, stämningen är mysig, och att Jesus föddes är en ren fest. Halleluja!
 
 
Jag har väldigt mycket kvar innan jag känner att julen får banka på dörren. Jag är inte klar med julklapparna på långa vägar, har inte bakat något som hör julen till än, och inte riktigt kommit in i julkänslorna än. Men jag hoppas att julen kan bli bra, även fast det krävs så mycket att den ska bli det. Eller så får jag bara försöka tänka framåt och vänta på att nästa år kan börja.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: