musicandlyrix

Det jag gjorde idag har jag nytta av imorgon.

Träning, }

Hej!
 
Jag har nu gått in i en treveckors-period där jag inte ska äta något socker. Alltså inget godis, inga kakor, ingen sylt osv. Det är sjukt jobbigt och jag som sockerberoende får verkligen testa tålamod och självdisciplin.
Dock har jag ett stort problem som hamnar nästa lördag. Jag ska servera på bröllop och efterrätten kommer inte att gå av för hackor. Chokladparfait. Heter det så? Iallafall så är det ju någonting man nästan måste äta. Dels för att det är bröllop och dels för att det är sånt som man nästan aldrig annars äter. Men det är ju rent socker.
Jag får nog se då hur jag ska göra.
 
Anledningen till detta sockerstopp är att jag äter egentligen på tok för mycket, plus att jag har en önskan om att min träning ska ge bättre resultat. Efter denna treveckors-period ska jag försöka minimera sockerkonsumtionen till högst en dag i veckan. Disciplin ut i fingerspetsarna.
 
 
Delar med mig av en motivationsbild. Rutorna ska sättas på sin plats nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: