musicandlyrix

6 Augusti ~ Jag är faktiskt hemma

, Resor, }

Ja, hemma har jag varit ett tag nu. Har inte haft lust att blogga då jag vet att jag borde skriva ner heela resan och lägga upp skitbra bilder och så vidare, men saken är att jag har varit så trött, och mitt i alltihopa så har jag varit tvungen att jobba. Men nu, nu ska jag berätta lite.
 
Efter en lång resa var vi äntligen framme i Grekland. Vi fick sitta på Arlanda flygplats i typ hundra år (14 timmar) innan vi äntligen kunde åka vidare. Menmen, det fick gå.
 
Väl i Grekland bodde vi hos mina förra grannar, eller rättare sagt i deras grannes hus. Gratis är gott, som man brukar säga.
 
(Eftersom jag inte inhandlat någon systemkamera än, och eftersom min är sämst, så får ni nöja er med dåliga bilder. Sorgligt nog. Men Kajsa-Lena har en superkamera och jag hoppas få bilder av henne sen, men ni får nöja er med dessa så länge. )
Blir förresten ingen riktig ordning på bilderna.
 
 
Solnedgångarna från taket var fantastiska. Det var inte många kvällar vi inte satt på taket. Underbart mysigt.
 
 
På dagarna åkte vi buss till hamnen. Fattar ni? En linjebuss på en plutte-ö! Grymt ju! 1,6 euro för 5 km!
(Sista dagen missade vi att busschauffören skulle ha siestaledigt, men han kom tillbaka på en moped och vi fick åka med honom ner till hamnen ändå. För övrigt luktade han jättegott. )
 
 
Jag fullkomligt ÄLSKADE vattnet i Grekland! Det var säkert 28 grader i vattnet och 40 grader var det i luften.
 
 
 
 
Okej, det blev en del solande också. 
 
 
Men vi tog det inte jättelugnt hela tiden.. Vi var på öns enda disco på lördagskvällen med. Inte mycket till festande, men ändå ganska kul.
 
 
Jag och Kajsa-Lena lärde oss också att spela Backgammon! Riktigt kul! Det var en turnering i detta på ön, men vi deltog inte. Dock gjorde Gustav det, våra grannars son, men han kom inte så långt tyvärr. Menmen, även den bäste kan slås ut av den som aldrig spelat. Ibland.
 
 
Här satt vi varje dag. Vi åt pita kebab, pita sausage, pita chicken, pita pork osv. Nej, mest kebab. Pita Souvlaki kebab.
 
 
Till den drack jag såklart FRAPPE! Detta underbara kalla kaffet var höjden av toppen! Mums! Ska snart googla och se om jag hittar hur man gör detta!
(Kajsa drank something called; Appelsin-juice, but of course, she meant orange juice. Maaahaha)
 
Nu till något ballt. En åsna.
 
 
Som jag letade! Jag drog med Kajsa lite överallt bara för jag så gärna ville se en åsna! Helt plötsligt låg den bara där! Så söt.
 
 
Här var en liten gnutta av resan. Jag saknar det verkligen, men samtidigt är det skönt att vara hemma (så jag kan äta mer mat igen, träna, osv. )

Kommentarer

  • Vickis säger:

    Jaaa äntligen lite bilder!!!!:D

    2012-08-08 | 06:00:20

Kommentera inlägget här: