musicandlyrix

18 April

Räddningstjänsten, Tankar om allt, }






Mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Idag fick jag reda på att man tydligen inte får berätta om man varit med på någon olycka (alltså om man åkt dit med räddningstjänsten), utan det ska folk läsa i tidningen. Ingenting ska komma ifrån oss själva. Detta känns skitsurt, eftersom jag faktiskt har varit på något riktigt spännande.

Känns ju väldigt bra att veta detta när man knappt har så mycket tid kvar på stationen.



Men vad jag har gjort på övningen idag kan jag ju såklart berätta.

Vi hade insatser vilket innebar att vi först delades upp i två grupper. Blev killarna o tjejerna, men jag var med killarna istället eftersom jag trodde det skulle vara roligare. Det var det ngo också, och vi lyckades lösa båda insatserna. Först var jag styrkeledare när det var brand i bostad, sedan skulle vi ta upp ett djur (stor plåttank) ur ett dike.


Mitt humör ligger nere på havets botten, och jag vet inte hur jag ska hämta tillbaka det nu. Kul.
Struntar i att skriva här iallafall, och går och gör något annat istället.



Kommentarer

  • Anonym säger:

    varför är du så sur? du om någon borde väl vara glad?

    2012-04-18 | 22:04:53

Kommentera inlägget här: