musicandlyrix

21 September

Tankar om allt, }



Haha, God morgon solstrålar!
(Mitt öga ser skevt ut med så är det inte haha)

Här sitter jag och har precis slukat en lila frukost. Lila? Eh ja, lila juice, lila yoghurt och så hade jag en aa, rosa skinka på mackan. Sweet.

Nu ska jag skriva lite om igår!

Eftersom det var onsdag var jag ju på brandstationen. På förmiddagen hade vi teori, och på eftermiddagen mer praktiskt, vilket är såå roligt!
Vi har börjat att använda syrgastuberna så att vi ska kunna rökdyka snart. Först skruvade vi ihop dem, sen isär, sen ihop osv några gånger, så vi kan det, sen gick vi i en mörk labyrint och skulle hitta till dörren på andra sidan. Det ska jag säga er, att det var svettigt! Det var ca 30 grader i labyrinten också eftersom det hade varit övning för brandmännen kvällen innan, och då hade inte all värme gått ur. Men som sagt, kul var det!

Efter det så tränade vi på att lägga ut en standardgrej med brandslangarna, och vi gjorde det tre gånger, och den sista gången blev bäst och brandmännen var jättenöjda.

Efter att allt var slut så var mina tummar nästan döda. När man rullar ihop slangen så använder man tummarna jättemycket så de var väldigt ömma efteråt. Men helt klart värt det!





Vi använde oss också utan brandposten i marken.



När dagen var slut på brandstationen så drog jag och Matteus hem till mig och pluggade.




Mamma ringde och sa att jag måste veta om jag ska sjunga på begravningen eller inte, men jag är verkligen inte säker på om jag klarar det eller inte.. Antingen kan det bli bra, eller så står jag bara där och gråter, och det blir ett fiasko. Jag vet inte!




Snart ska jag till jobbet. Min första dag! Är lite nervös, men det ska nog gå bra! Ska vara på ett korttidsboende istället för ett vanligt äldreboende. Är mest nervös över all palliativ vård, eftersom jag inte är van vid det alls, och jag tycker det är så hemskt när folk dör. Usch.

Jag skriver mer om dagen ikväll.

Hoppas ni har det bra, och glöm inte kommentera, det gör hela bloggeriet mycket roligare!

Kram!

Kommentarer

  • du! säger:

    sjung inte! inte värt det!

    2011-09-24 | 10:39:20

Kommentera inlägget här: