musicandlyrix

23 December ~ Dan före Dopparedan

Tankar om allt, }

Dagen före Dopparedagen! Julafton är här om tre ynka timmar!

Nu är det dags för Julens Bildbomb. Buller om huller, dit och hit.



Granen togs in. Den Danska Ädelgranen. Så ska det vara!
Till vänster har ni den tillfälliga soffan. Vi ska inte ha den sen. Den är liksom ful om ni inte ser det.



Bonad.




Det heter bonad va?



Kökets fönster  i jul-outfit



Snickersen, eller Ernst Kirshteigers julgodis, fixades.



Knäcken är klar sedan innan.



Små tomteflickor i mitt fönster



Julpusslet har börjat läggas.



Julkrubban är på plats



Granen blev färdigpyntad och några paket har lagts under. Resten kommer tomten med inatt.




Kakor har bakats



Också julfrallor. Med pepparkakskryddor. Inte dumt alls.



Nu hoppas jag att ni som läser detta har det så bra som det bara går. Jag hoppas allt är färdigbakat, maten är förberedd så långt det går, och städningen är så gott som klar, så att ni bara kan sitta framför teven i soffan och bara vänta på att era ögonlockar ska bli tyngre.

Nu ska jag strax gå och hjälpa mamma göra köttbullarna. Dem gör vi alltid på kvällen den tjugotredje samtidigt som vi lyssnar på rimstugan i P4.

Imorgon morgon ska vi åka tidigt till ett korttidsboende några samhällen härifrån, så vi kan sprida lite julstämning för dem på morgonen när de vaknar. Det ska bli mysigt om något! Det är också en tradition vi har, och har gjort i många år nu. Riktigt fantastiskt.

Nu ska jag publicera detta och dra mig härifrån!

Kram på Er, och lägg er i tid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: