musicandlyrix

5 December ~ Julpyntet

Tankar om allt, }

Hej alla ni som följer min kära vän Salome! Denna fantastiska kvinna! Nej det är inte så att Salome blivit kidnappad av jultomten, utan hennes internet har inte kommit på fötter än. Hon hälsar att hon är arg, mycket arg! Ack, så onödigt med krångel..
Hon gav mig friheten att uttrycka mig som en gästbloggare i hennes vackra blogg. Då är följdfrågan: Vem är då denna makalöst hemliga gästbloggare? Är hon en tomtenisse? Är hon en CIA-agent som hackat sig in på bloggen? Eller kanske Rudolf med röda mulen?
För er som trodde dågot av det så kan jag säga, FELFELFEL! Här kommer lite om mig;
Jo, Isabella Oksa heter jag. Jag är 17 år och går i samma klass som Salome, för övrigt så vi lärde känna varandra, bor i en minimal by mellan Göteborg och Borås, nästan lika litet som där bloggägaren själv. Mina intressen skulle nog vara att träffa Salome (med flera), dricka te, pyssla med naglar, blogga och framförallt sprida kärlek på Jorden! Som sagt så går jag Omvårdnadsprogrammet och utbildar mig till undersköterska men vill plugga vidare till sjuksköterska och vidare till barnmorska. Om ett tag. Ett ganska långt tag om jag tänker efter...
Nu när vi vet min livshistoria tänkte jag först bara passa på och tacka Salome för allt gott hon har gett mig. Hon är en sån där superdupermega-underbar människa som alla borde ha som bästa vän. Det är en ära att kunna säga att hon är min bästa vän! Jag gillar dig massor Momis!
Jag och Salome i somras! ♥
Som ni såg i rubriken är dagens tema Julpyntet. Då handlar det alltså om mitt julpynt. För mig är julpyntet ett måste. Ingen jul utan gran. Och tomtar. Och julstjärnor i fönstret, röda blommor, julgardiner och änglar. Speciellt den sistnämda, jag älskar änglar!
I vår familj kläs granen runt tredje advent, det är familjen Oksas tradition! Dock så tjuvstartade jag lite och klädde min minigran (i plast, schhhh) precis och ställde den på sin plats! Räknade nyss att jag har 10 små fina änglar i mitt rum, två små tomtar, en julblomma, en julstjärna och sist men inte minst; juliga ljus. Nu vill jag även lägga till att mitt rum inte är minimalt och allt detta får plats utan att jag snubblar på det när jag går in, haha.
Julpynt är ett måste! Ingen jul utan julpynt säger jag bara!
Lite bilder från mitt julpyntade rum! Samtliga tagna av en Canon EOS 500D.
Tack för uppmärksamheten, ni hittar mig på www.oksas.devote.se (förlåt Salome att jag lurar in dina läsare på min blogg!) om ni ansåg mig vara en trevlig person att läsa om.
Och till dig som läser nu, sträck på dig. Du duger mer än väl, hur du än är. Kärlek och värme till er alla! Hoppas vi hörs någon mer gång här inne hos Momis!
Önskar er alla en riktigt God Jul, med glögg, julklappar, skinka, pepparkakor, granbarr i hela huset, krossade julgranskulor, tomtegröt, kaneldoft, utslag av alla dessa clementiner man äter, varma vantar, en varm kram att gömma er i, läskiga jultomtar på julafton och mysiga stunder i kyrkan! Och allt annat som hör julen till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: