musicandlyrix

1 December ~Julens betydelse för mig

Tankar om allt, }

1 December. Det är vinter, kallt, men ingen snö och ingen isade kyla. Vi har inte ens vinterdäck på bilen.

Nu är det dags att tända mysiga juleljus och sätta fram tomtarna. Det är även fullt okej att börja baka julkakor, lussebullar, dricka glögg, julmust och även - det som är det bästa av allt - lyssna på julmusiken!

Denna julen är det sjunde utan Pappa. Vi saknar honom extremt mycket. Inte ens ord kan beskriva en sådan saknad. Men vi kommer kämpa igenom denna julen också. Vi ska le, skratta, sjunga av glädje även detta år, för det är så det ska vara. Det ska firas att Jesus föddes!

Allt är inte bara presenter, julstämning och gran. Det som gör att vi firar jul är just för att Jesus föddes. Våran kung.



Här är en lista på saker som jag ska blogga om nu i december månad. Se det gärna som min variant av kalender. Jag hoppas verkligen jag ska hinna med, och att jag också kommer att ha tillgång till internet varje dag.

Ha en härlig kväll med god läsning!



Dag 01 – Julens betydelse för mig
Dag 02 – Detta ska jag ha gjort klart innan jag går på Jullov
Dag 03 – Min önskelista
Dag 04 – Andra Advent
Dag 05 – Julpyntet
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Mitt vackraste Julminne
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Tredje Advent
Dag 12 – Vad ingen kan ta ifrån mig
Dag 13 – Lucia
Dag 14 – Pulkaminnen
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min favoritkläder att ha på vintern
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Fjärde Advent ~Jag sjunger in julen
Dag 19 – Detta har jag kvar att göra
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett ögonblick av ro
Dag 22 – Godis i alla dess mängder
Dag 23 – Julgranen ska kläs
Dag 24 – God Jul 2011
Dag 25 – Julklappar
Dag 26 – Att säga farväl till någon man älskar
Dag 27 – Ljudet av mitt hjärta
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner inför 2012
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Kommentarer

  • andrewski säger:

    Vad är nu detta? ingen dag du skall skriva om stora mig? :O dåligt dåligt... Du får nog klämma in mig en dag där tror jag allt!

    2011-12-01 | 19:59:11

Kommentera inlägget här: