musicandlyrix

I ran away from my problems

Tankar om allt, }

Lycka är att kunna slå sina egna rekord.
Nu har jag precis kommit in från ett grymt härligt pass ute. Jag har varit ute och sprungit i en och en halv timme, och nej, jag överdriver inte! Jag gissar att det var över milen.
Mammas kommentar: Du är sjuk!
Det som också är ganska lovely är att jag är inte ens så hyperkörd eller trött. Jag är igång!
Efter att jag kom in så gjorde jag lite styrka med. Armhävningar, situps och lite så. Suveränt.
Kopierat från Expressen:
DÄRFÖR SKA DU SPRINGA
Löpning gör dig glad och ger dig energi. Om du springer regelbundet så kan du räkna med att du snart mår bättre både fysiskt och mentalt.

Löpning är roligt
Det gör dig glad. Kroppen njuter när du susar fram därute med vinden i håret. Det är också ett mentalt fritt rum. Tankarna släpps fria och du slipper vardagsproblemen. Energi och livskraft får du på köpet.

Löpning är lätt
Alla kan få ut något av det, oavsett vad de själva tror. Om du är van vid att promenera, så kan det självklart vara en omställning. Samtidigt är våra kroppar gjorda för att springa, så den instinkten behöver bara plockas fram.

Löpning är bekvämt

Det behövs inte mycket utrustning och träningen börjar direkt utanför dörren. Du är inte beroende av andra och behöver inte planera dina träningspass efter några öppettider.

Löpning är effektivt
Det är en av de mest energikrävande utmaningar som finns. Förbränningen är hög redan från början, kalorierna försvinner snabbt, och på 30 minuter har du genomfört ett effektivt träningspass, som både gagnar konditionen och vikten.

Löpning är hälsosamt
Kroppen klagar kanske lite i början, men när den börjat vänja sig så vill den aldrig sluta. Löpning ger stora hälsovinster.

Kommentarer

  • Bella säger:

    därför ska vi ge oss ut och springa myyyyycket. fast. det är så tråkigt haha

    2011-04-17 | 23:32:09
    Bloggadress: http://oksas.devote.se

Kommentera inlägget här: