musicandlyrix

Cold in the cold

Tankar om allt, }

Det fanns en låt som vi hade på band när jag var liten, och den var typ nåt om att:
Vintertider la la laaa,
å vad vi suckar och klagar

osv.
Samtidigt som de sjängs så gjorde han som sjöng snörvelljud och typ drog in med näsan och höll på. Är det någon som känner igen den? Iallafall så passar den bra in på mig just nu. Jag snörvlar, och snorar och hostar och nyser. Det är inte alls roligt någonstans, för på måndag nästa vecka så börjar praktiken, och jag ska vara ute i fem hela veckor på ett ålderdomshem. Och det är typ det sämsta stället du kan vara sjuk på, man kan ju såklart inte gå dit då.
Men!
Jag kurar all vad jag har! Jag dricker C-vitamin-brustabletter, jag käkar andra vitaminpiller, jag dricker te ständigt, jag gick runt i skolan i förrgår med vantar, halsduk och mössa och såg allmänt mongo ut, och så knarkar jag förståss halstabletter. Jag tänkte att jag skulle käka massa vitlök idag med, men kom att tänka på att om jag ska träffa min handledare imorn så kanske det inte är så bra att jag skrämmer iväg henne med min vitlöksdoftande lukt.
Ett av det värsta just nu är att jag hittar inte nässprayet! Helt puts väck (som Vicka hela tiden säger, höhö). Jag var vaken i typ fyra timmar inatt för att jag vägrar sova och andas genom munnen. Det är så äckligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen när jag vaknar på morgonen. GORGEL.

Vad är det värsta när du är förkyld?

Snoret? Huvudvärken? Sömnen?

Kommentarer

  • Vicka ;D säger:

    Nässprayet är helt puts väck ;D Hihi

    2010-11-11 | 21:38:45

Kommentera inlägget här: