musicandlyrix

why do i do this?

Tankar om allt, }

Nu i dagarna har det varit fullt upp kan man lugnt säga..

♦ Grillkväll med klassen + Dygning

♦ Födelsedag

♦ Systers student

♦ Inhandling av vax

♦ Paddling med Molly

Grillkvällen
Detta var den sista gemensamma saken vi gjorde som klass nu på slutruschen utanför skolan. Det kändes grymt bra att ta igen lite snack med folk som man har saknat, och som man vet att man inte kan snacka med i vanliga fall, när de umgås med deras vänner, de som de vågar visa sig med i skolan.
Jag saknar vissa, och det känns inte som om det kommer att funka att umgås med dem senare på gymnasiet, men jag hoppas såklart på det.
Samtidigt som vi lämnar varann om mindre än en vecka, så känns det ändå bra att lämna några. Jag skulle kunna räkna upp namn, men jag känner inte att jag behöver vara den typen som pekar ut folk si och så.
Jag vill ändå tacka er som har varit ett stöd för mig på detta förskräckliga högstadie. Känns bra att ha ett avslutat kapitel nu. Och jag vet att jag är inte de enda som känner så.
Nu blir vi äldre, nu går vi in på helvita sidor i boken.
På tal om grillkvällen, så var det så att vi skulle sova i ett militärtält, de som ville. Jag hade bestämt mig för att dygna, och jag ångrar det inte egentligen. För när man sover missar man saker som man kunde gjort när man var vaken.
Vi resterande någolunda vakna människor hade verkligen supermysigt, och vi visste att det var den sista gången antagligen.

Födelsedag
Igår, fredag, hade jag min födelsedag. Jag blev uppvaktad på säger i fem minuter, sedan var det full rulle och dagen var igång.
Egentligen borde man gilla födelsedagar, men jag blir alltid deprimerad över någonting. Och detta någonting är svårt att förklara, jag förstår det inte riktigt själv heller. Man får nog alltid för stora förhoppningar om allting.
Dagen fortsatte med;

Systers student
Det var mycket som skulle fixas, det var ditt och datt, det var presenter och det var kläder, kameror, mat och ett godkänt utseende.
Syster hade med sin skola, en slags avslutningsceremoni i Domkyrkan i Göteborg. Det var superfint, verkligen! Jag blev verkligen rörd när jag såg hur underbart det verkade att äntligen sluta i denna nästan bottenlösa gröt. Lyckan i folkets ansikten var obeskrivlig.
Jag mötte sedan bror och svägerska uppe vid Götaplatsen, där vi stod och lyssnade på all musik, och tittade på galna studenter som tog sig ett dop i Posedions vatten. Äckligt.
Sedan var det dags för festen i Hyssna. Det blev väl ett ganska normalt kalas. Jag fick en del presenter jag med, bl.a. min favoritparfym, som jag inte vet vad den heter. Jag är bra, jag vet.

Inhandling av vax
En sak som ska fixas innan avslutningsfest, avslutning och sommarlovets början, är benen. Nu ska här vaxas, och det ska bli spännande och se hur ont det gör. Om det verkligen gör så ont som alla säger, well, vi får se.
På måndag blir det iallfall. Jag ska försöka beskriva känslan senare.

Paddling med Molly
Idag har jag också paddlat med Molly! Vi hade jätteroligt som vanligt! Vi besökte den överbeväxta ön, och det var riktigt spännande. Vi var helt säkra på att den var obebodd, men när vi tog en omväg tillbaka till kanoten så hittade vi ett hus, och bredvid ett annat, det andra var som ett uthus. Vi ville bara fixa upp där och gör fint..! Det var så grymt vackert där, men huset var låst tyvärr, och ingen hade varit där på flera år antagligen.
Vi paddlade till "lyxhotellet" och där badade vi i det varma vattnen, åt en trerätters och gick en promenix. Vi gick upp till ett hus och skulle fråga vem som ägde huset på ön, men det var tyvärr ingen hemma. Det var säkert sommargäster som bodde där. Sedan paddlade vi hem igen, nöjda som vi var.

Fortsättning följer, gott folk!

Kommentarer

  • Emilia säger:

    För det första så skriver du jättebra, Salome <3 Du beskriver så himla fint, du skulle kunna bli författare :-D <3

    Ajajaj... Jag vill åsså prova att vaxa benen, men jag vågar inte xD Berätta hur det var!

    Jag förstår vad du menar med att det känns skönt att avsluta allt, jag är åsså rättså trött på det. Jag vill bara gå vidare nu!

    Du är så gosig, gumman! Kramar <3

    2010-06-07 | 21:34:10
  • Emilia säger:

    För det första så skriver du jättebra, Salome <3 Du beskriver så himla fint, du skulle kunna bli författare :-D <3

    Ajajaj... Jag vill åsså prova att vaxa benen, men jag vågar inte xD Berätta hur det var!

    Jag förstår vad du menar med att det känns skönt att avsluta allt, jag är åsså rättså trött på det. Jag vill bara gå vidare nu!

    Du är så gosig, gumman! Kramar <3

    2010-06-07 | 21:34:32

Kommentera inlägget här: